lördag, juni 10, 2006

en morgon i dortmund.

jaha, idag gäller det då. fotbolls-vm. sverige-trinidad/tobago. (cool med ett slash i sitt nationsnamn förresten).
jag ska såklart göra min nationella plikt och kolla in matchen men just nu undrar jag mest över teddy lucic. är han sådär lös i magen just nu, sådär så att han måste gå på toaletten ungefär en gång i timmen, och måste han efter att ha (hoppas jag) tvättat händerna stå och fokuserat söka sin egen blick i spegeln och upprepa sitt teddy-du-är-bra-mantra?
eller freddie. ligger han kvar en stund i den stora tyska kvalitetshotellsängen nu på morgonen och beundrar sexpacket på magen, obekymrad om det faktum att han ska bära en hel nation på sina axlar ikväll? eller blir det till att andas i en pappåse där också framåt eftermiddagen när matchen smyger närmare?
och hur är det förresten på lasse lagerbäcks rum såhär en morgon i dortmund?
skulle det kunna vara så att han just nu ligger bredbent på den redan bäddade sängen (jag tror lasse bäddar själv även på hotell) med blicken i taket och undrar över inte om utan NÄR världen ska inse att han är en bluff, en liten fotbollsintresserad, tuggummituggande pojke i en för stor träningsoverall?

hursomhelst, jag tippar 3-1 till sverige.