söndag, juni 11, 2006

idag kom sommaren.

jag har suttit på balkongen idag. sommar, banne mig. lite bakis dock så jag kunde inte fullt ut njuta av det hela. att det finns ett fenomen som baksmälla är det närmaste jag någonsin kommer att bli religiös. det måste banne mig vara ett guds straff.
efter för mkt lust kommer olust, som min vän Danjel lakoniskt brukar anmärka.
jag hade hursomhelst bar överkropp, i ett fåfängt försök att inte få den där linne-solbrännan som jag alltid lyckas skaffa mig det första som händer varje sommar.

jag kommer aldrig ihåg vad en svåger är. men jag tror att min systers kille och jag är svågrar. i så fall påstog min svåger igår att hans bästa feature är att han närsomhelst kan skaka fram en liten lustig dans. man måste ju gilla en sån kille.
jag har dessutom sett bevis på att det finns fog för hans ord. hans kropp kan verkligen röra sig på ett jätteroligt sätt. han finns dessutom på bild (om än i ngt photoshopifierad version) i min polare Johnnys blog. (svågern är mannen med det sjukt långa avståndet mellan ögonen på mingus-bilden)
kolla in den blogen förresten, den är rackarns bra.
http://nyaga-nyaga.blogspot.com

och imorgon är det måndag igen. huh.
4 timmars föreläsning för 150 lärare som säkerligen mentalt gått på sommarlov. jippie.