måndag, juli 31, 2006

tillbaks till grottekvarnen.

min sista tanke innan jag smällde igen dörren hemma i morse var att det kanske skulle bli lite för varmt med kavaj idag. samtidigt kändes det passande att prygla sig själv och riktigt understryka det faktum att semestern (läs:gå-omkring-i-linne-och-shorts-dagarna) var över för denna gång.
en snabb (korkat, jag vet) promenad senare slog jag mig ned i en tragiskt öde t-banevagn, med LP-skivor under armarna och en liten rännil av svett på varsin sida om polisongerna. i vagnen satt förutom jag en IT-gubbe och ett fyllo som på ngt sätt kändes som vinnaren där inne.
det är inte rätt att börja jobba innan juli ens är slut.
dessjutom tror jag att jag har fått en grillmage. jävla elände.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Man kan ha ångest över att börja jobba efter semestern. Man kan också ha ångest över att ha fruktansvärd träningsvärk i hela kroppen efter pricken-turnering.

Nu åker jag söderut och vilar upp mig... nåja...

11:50 fm  
Blogger Chester said...

ja shit, jag är också helt förstörd. min vrist såg ut som en ballong igen igår...
ha det bra i Skaune!

12:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home