fredag, augusti 04, 2006

fredag, denna guds gåva till människan.

fredag.
fredag!
jag vaknade med en sån där svårdefinierad men ändå fantastisk känsla idag. det kan ha att göra med att jag ska dricka öl ikväll men jag hoppas inte det.
första veckan på jobbet efter semestern är snart avklarad och det gick banne mig mer smärtfritt än befarat.
ikväll ska jag gå och titta på min gode vän Johnnys föreställning på Kägelbanan. har du ännu inte köpt biljett så bör du å det snaraste löpa och göra så.
och efter det ska Lina och jag dinera ute (se referensen till öldrickande ovan). life is good.
jag drömde förresten banjodrömmen igen inatt. för den oinvigde kan jag berätta att den kommer i olika versioner men där den gemensamma nämnaren alltid är att jag är en hyllad banjovirtuos som dock olyckligtvis glömt alla mina färdigheter lagom tills min stora spelning. det brukar bli ovärdigt.