tisdag, september 19, 2006

Karin Boye was full of shit.

det jobbigaste på hela arbetsdagen är att ta sig till jobbet. oavsett vilka oöverstigliga arbetsuppgifter som kan tänkas vänta mig så är det vägen dit som får mig att seriöst överväga att snooza vidare varje morgon. jag skyller på min uppväxt. uppvuxen som jag är i en liten fjällby i Dalarna (där alla byns invånare utan några problem skulle rymmas i en normalstor stadsbuss) så har jag trots mina 10 år i den stora staden ännu inte vant mig vid trängseln, stanken av dåligt (för att inte säga o-) borstade tänder, fullpackade bussar och tunnelbanetåg som inte kommer.
den där halvtimmen är banne mig det värsta på hela dagen.

nu ska jag å andra sidan inte glorifiera min barndoms morgnar alltför mycket heller. för när allt kommer omkring så var det kanske inte en fullständigt harmonisk upplevelse att varje morgon i buss skumpa fram på en fem mil lång grusväg för att ta sig till skolan, dessutom med en vindögd kille som hette Jimmy bredvid sig som alltid kräktes åtminstone två ggr/resa.

ja ja. heja Brage.

5 Comments:

Blogger Nyaga said...

He he, Jimmy

9:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Usch Jimmy var jobbig även när han inte kräktes.

/Syster

2:51 em  
Blogger Chester said...

ja, det var liksom bara elände med den där Jimmy. fast vindögdheten rätade visst ut sig vad jag har hört.

6:28 em  
Anonymous Anonym said...

Karin Boye står staty i Huddinge och tog livet av sig vid en stor sten i Allingsås. Ahlströmmer kommer från Alllinsås - därför finns där en handbollscup som heter potatiscupen.

8:40 fm  
Blogger Chester said...

ramlade hon från stenen?

8:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home