tisdag, oktober 17, 2006

Iain Paisley och jag.

jaha, så gick det en vecka mellan blogginläggen igen. det är så tröttsamt typiskt mig att få dåligt samvete över att jag inte bloggar. som om någon skulle bry sig för övrigt.. (ja, jag fiskar efter smöriga kommentarer nu...)

idag har jag haft en sån där dag när jag gått runt med spända käkar och knutna nävar i fickan hela dagen. en kollega har idag så till den milda grad retat upp mig att jag endast var några ynka millimetrar från att fälla krokben på en gammal tant utanför jobbet när jag gick hem. jag har förstått att vissa människor (John McEnroe, Iain Paisley, Henry Rollins, Hulken m fl) får ut något av att vara sådär rosenrasande då och då men själv blir jag mest alldeles tom. fast jag funderar på om inte en sandsäck vore en bra sak att införskaffa.

här är en topp-5 över saker som gör mig arg.
1. att bli orättvist anklagad för något
2. hänsynslösa, egoistiska människor
3. Bill O´Reilly
4. när jag slår mig själv
5. att IK Brage inte spelar i allsvenskan

detta är annars en göra-slag-i-saken-vecka för mig.
äntligen har jag fått tummen ur och skaffat mig ett gymkort så nu jävlar ska det bli deffning framåt senhösten.
jag har dessutom (lyssna noga nu Johnny) skaffat mig ett Visa-kort. min käre vän J har ägnat de senaste tre åren åt att häckla mig för att jag inte innehaft något betalkort. själv kan jag inte för mitt liv begripa vad det är för fel på ett gammalt hederligt checkhäfte...

det är dessutom en göra-slag-i-saken-vecka för min katt Svea som idag äntligen (ok, kanske inte HELT på hennes eget initiativ) tog tag i den där detaljen med kastrering.
så ikväll har jag kämpat förtvivlat för att inte skratta åt henne när hon ägnat sin tid åt att backa omkring på vardagsrumsgolvet i hopp om att ta sig ur den försmädliga tratten hon har runt halsen. ända tills jag insåg att hennes situation, låt så vara på ett ngt symboliskt plan, inte är helt olik den känsla jag haft på jobbet hela dagen..

4 Comments:

Blogger Nyaga said...

Jag är i CHOCK!!!!

Vet du vad du har gjort???

Herregud människa!!

Jag måste vara hemma imorgon...och resten av veckan....jag är trött...nä, vänta jag är sjuk.

9:33 em  
Blogger Nyaga said...

förresten så skulle jag vara glad att Brage inte spelar i allsvenskan om jag var du.

Tänk så mycket stryk de skulle få och hur ovärdigt det skulle vara.

12:10 em  
Blogger Chester said...

jag vet att detta chockar dig J-man. men jag tyckte helt enkelt att det var dags att ta steget in i framtiden. jag har även vilda planer på att skrota min Sony walkman och gå över till såna där cd-skivor. men det får vi se.

och beträffande Brage så ska det bli mig ett sant nöje att stå på Stadion och se de grönvita pulvrisera de där småkaminerna om ett par år (eller tio).

6:46 em  
Blogger Nyaga said...

Ganska många tiotals år kan jag tänka mig

10:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home